سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه کشاورزان ،روستاییان و عشایر دزفول

بیمه موجب توسعه پایدار جامعه روستایی میشود

    نظر

بیمه موجب توسعه پایدار جامعه روستایی می شود.

 

مدیر کارگزاری: منوچهر زلقی

منوچهر زلقی از آن دست کارگزارانی است که از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون همراه این خانواده بزرگ مشغول خدمت در شهرستان دزفول استان خوزستان است، او نیز تکریم ارباب‌رجوع، آشنائی با جامعه هدف، استفاده از فرصت‌های مختلف برای معرفی به مردم مانند شرکت در مراسمات و تجمعات و ارتباط مؤثر با شوراها و دهیاران از دلایل اصلی موفقیت خود می‌داند و استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند ظرفیت رسانه‌های؛ رادیو و تلویزیون و دیوار نویسی، راه‌اندازی سایت و وبلاگ، سامانه پیامکی، اهدای وسایل ورزشی به تیم‌های روستایی، تقبل هزینه حق بیمه افراد کم بضاعت را از اقدامات خود در راستای عملکرد بهتر نام می‌برد.

معتقد است که بیمه موجب توسعه پایدار جامعه روستایی خواهد شد و به‌همین دلیل وجود صندوق در حمایت از روستاییان و عشایر بسیار مؤثر است.

میگوید امیدوارم که بتوانم افراد فاقد بیمه را به بیمه خود تشویق و ترغیب کنم تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

فعالیت در صندوق بیمه اجتماعی را از این جهت که در بهبود شرایط زندگی جامعه و روستایی گام برمی‌دارد بسیار ارزشمند است میداند.


تقدیر از کارگزار برتر استان

تقدیر از کارگزار برتر استان خوزستان

 

در نشست صمیمانه محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با مدیران و کارگزاران

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر از کارگزار برتر استان خوزستان

جناب آقای منوچهر زلقی تقدیر شد.

 

روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان خوزستان

 


صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان دزفول عنوان برتر کشوری ش

بیمه روستایی ,     نظر

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، عشایر و روستائیان دزفول عنوان برتر کشوری شد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، عشایر و روستائیان دزفول عنوان برتر کشوری شد

 


در همایش بزرگ صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر  که در 13مهرماه در  مرکز همایشهای قلب تهران با حضور شریعتمداری وزیر رفاه برگزار شد ،

کارگزاری 62135 خوزستان از دزفول بعنوان کارگزار منتخب و برتر انتخاب شد.

کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، عشایر و روستائیان دزفول با مدیریت منوچهر زلقی در سنوات قبل نیز به عنوان نمونه استانی انتخاب شده است.


کتاب «ویترین جاذبه های گردشگری ایران» منتشر شد ایرانگردی با کمک

بیمه روستایی ,     نظر

کتاب «ویترین جاذبه های گردشگری ایران» به معرفی جاذبه های گردشگری ایران ذیل بخش بندی 32 استان می پردازد.

 

به گزارش روابط عمومی، کتاب «ویترین جاذبه های گردشگری ایران» به همت کارگزاری 62135 خوزستان،منوچهر زلقی چاپ و منتشر شد.

 


کتاب «ویترین جاذبه های گردشگری ایران» در 384 صفحه به معرفی جاذبه های گردشگری ایران ذیل بخش بندی 32 استان می پردازد.

این کتاب که به سبک کلید واژه ه ای تدوین و تنظیم شده است حاوی عکس های بسیاری از مکان ها و جاذبه های گردشگری متنوع ایران است که تورق کتاب را جذاب تر می کند.

از نکات قابل توجه کتاب آموز استفاده از کلیدواژه های نقاط گردشگری و راهنمای استفاده از گوگل مپ است که در ابتدای کتاب آمده است.

کتاب «ویترین جاذبه های گردشگری ایران» با قیمت 90 هزار تومان در 5 هزار نسخه منتشر شده است.



کاهش آثار تحریم با پوشش بیمهای همه خانوارهای روستایی و عشایری

بیمه روستایی ,     نظر

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی پیشنهاد کرد دولت با تخصیص 1660 میلیارد تومان، همه خانوارهای روستایی و عشایری کشور را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد.

 

به گزارش روابط عمومی، در این گزارش که به منظور مقابله با آثار اجتماعی تحریم‌ها به رشته تحریر درآمده است، فرازی به بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان اختصاص یافته که حاوی نکات مهم و جالب توجهی است. برای مثال در مورد وضعیت اقتصادی این قشر با اشاره به آسیب‌پذیری بیشتر روستائیان نسبت به شهرنشینان از تکانه‌های اقتصادی و به ویژه تحریم آمده است: «درآمده روستائیان 55 درصد ساکنین شهرهاست و برخی استان‌ها یک سوم میانگین ملی درآمد دارند. بدین لحاظ پوشش بیمه‌های اجتماعی برای این قشر از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.»

 

نویسندگان گزارش در ادامه به آمار خانوارهای روستایی و عشایر اشاره کرده و آورده اند: «حدود سه میلیون و 370 هزار خانوار روستایی و عشایری در سطح کشور از هرگونه بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی محروم اند.»

 

کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود به محاسبه رقم مورد نیاز برای پوشش همگانی روستائیان و عشایر پرداخته و چنین نتیجه گرفته‌اند: «اگر حق بیمه سهم دولت برای این تعداد خانوار به میزان 480 هزار تومان تامین شود، امکان پوشش برای کل این افراد فراهم خواهد شد.»

 

بر این اساس در گزارش مزبور رقم مورد نیاز برای انجام این کار مهم 1 هزار و 660 میلیارد تومان برآورد شده است. طبق آن چه در اتاق فکر مجلس شورای اسلامی طراحی شده است، تخصیص 1660 میلیارد تومان در سال‌جاری برای گسترش نفوذ بیمه اجتماعی «بازده بسیار بالایی در ایمنی اجتماعی خواهد داشت.»

 

به این ترتیب به نظر می‌رسد بحث بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به عنوان یکی از گلوگاه‌های گسترش خدمات رفاهی در کشور، مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی کشور قرار گرفته که می‌تواند زمینه‌ساز کل‌گیری یک گفتمان ملی برای پوشش کامل طبقه مولد کشور باشد.


افزایش ده درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

بیمه روستایی ,     نظر

زلقی مدیر کارگزاری دزفول :

مابه التفاوت افزایش مستمری ها شش ماهه اول امسال نیز هفته آینده به حساب مستمری بگیران واریز می گردد.

مدیر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد در راستای اجرای بند (ج) تبصره «12» ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کشور، مستمری مهرماه مستمری بگیران صندوق با ده درصد افزایش به حساب ایشان واریز گردید.

وی در ادامه این خبر افزود: مابه التفاوت افزایش مستمری ها شش ماهه اول امسال نیز هفته آینده به حساب مستمری بگیران واریز می گردد.


20هزار خانوار از مستمری بگیران صندوق مشمول دریافت سبد های حمایتی

بیمه روستایی ,     نظر

مدیر عامل صندوق گفت با پیگیریهای لازم 20 هزار خانوار از مستمری بگیران صندوق مشمول دریافت بسته های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت شدند.



در دیدار مدیر عامل صندوق با کارگزاران منتخب استان قزوین که در فضایی صمیمانه برگزار گردید دکتر واعظ مهدوی با اشاره به نظام لایه بندی تامین اجتماعی،وظیفه صندوق را در حوزه بیمه ای دانست و مساعدت اجتماعی را جزو وظایف سازمانهای حمایتی مانند کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی عنوان کرد.


واعظ مهدوی اضافه کرد تعادل در میان منابع و مصارف صندوق جزو وظایف ذاتی  صندوق است که با برنامه ریزی در جهت پوشش جوانان در این صندوق می توانیم همسو با این وظیفه مهم حرکت نماییم.


مدیر عامل صندوق با اشاره به اهمیت ایجاد ضریب امنیت حداقلی برای طبقات پایین اجتماعی افزود با پیگیریهای لازم 20 هزار خانوار از مستمری بگیران صندوق مشمول دریافت بسته های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت شدند.


نبود فرهنگ بیمه در کشور علت عدم توجه به بیمه اجتماعی است

    نظر

محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر در برنامه زنده روی خط خبر شبکه خبر حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی واعظ مهدوی در این برنامه بی اطلاعی افراد را علت عدم عضویت ایشان در صندوق دانست و گفت سعی کرده ایم اطلاع رسانی به کشاورزان،روستائیان و عشایر را بیشتر کرده تا از مزایای صندوق و بودجه ای که دولت در جهت عضویت بیمه شدگان به این صندوق اختصاص می دهد با خبر شوند.

وی دومین علت عدم توجه افراد به بیمه اجتماعی را نبود فرهنگ بیمه در کشور دانست و خاطر نشان کرد گویی ما پیش گویی از حادثه در فرهنگ مان نهادینه نشده است خوب است که روستائیان و عشایر در جوانی به فکر فردای خود باشند و بدانند که حق بیمه ای که امروز می پردازند پس اندازی برای دوران پیری آنها خواهد بود.حقوق بازنشستگی در دوران پیری بسیار مهم است در حال حاضر حکم بازنشستگی به روستائیان داده می شود که موجب افزایش ضریب امنیت اجتماعی و اطمینان به آینده است . بیمه های اجتماعی  ابتکار دولت در قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است که دولت به عنوان کارفرما حق بیمه روستائیان را می پردازد این فرصت بسیار خوبی برای جوانان کشاورز،روستایی و عشایر است که به عضویت صندوق درآیند و طبق تصمیمات گرفته شده هر چقدر که سنوات بیمه پردازی افراد بیشتر شود حقوق بازنشستگی بیشتری دریافت خواهند کرد و بهره بیشتری از چتر بیمه های اجتماعی خواهند برد.

واعظ مهدوی عنوان کرد در حدود 2000 کارگزاری در سراسر کشور هستند که در استانهای مختلف روستائیان می توانند به آنها مراجعه کنند و در سطوح مختلف ثبت نام نمایند

وی به صدور فیش حقوقی برای مستمری بگیران صندوق اشاره نمود و گفت برای کلیه بازنشستگان ،مستمری بگیران و ازکارافتادگان صندوق فیش حقوقی صادر می شود و این فیش حقوقی اعتبار دارد و از آن می توانند به عنوان ضمانت نامه بانکی استفاده نمایند.